Поради батькам
Консультація для батьків
«Пісочна ігрова терапія або сендплей»
У дошкільнят бажання пізнавати, експериментувати і дізнаватися. Пісок є прекрасним засобом для розвитку і саморозвитку дітей, а гра з ним позитивно впливає на їхній емоційний стан. Податливість піску дає кожній дитині можливість відчути себе творцем. Дитина створює споруди з піску, милується ними, грає, а потім руйнує, щоб з'явилося щось нове. Один сюжет змінюється іншим, і так без кінця. У пісочниці створюються додаткові можливості для розвитку тактильної чутливості, «мануального інтелекту» дитини. Отже, маємо додатковий ефект у вирішенні традиційних навчальних і розвиваючих завдань: з одного боку, значно посилюється мотивація дитини до навчальної діяльності, з іншого - інтенсивніше і гармонійніше розвиваються пізнавальні процеси. Коли діти контактують з піском, занурюють в нього руки, у них розвиваються тактильно-кінестетична чутливість і дрібна моторика. Крім того, пісок має дивовижну здатність «заземлити» негативну психічну енергію, тому є прекрасним психопрофілактичним засобом.
Працюючи з піском, реалізуючи свій задум, малюк набуває життєвого досвіду, вчиться взаємодіяти з однолітками, висловлюючи свої думки і підтримуючи діалог, представляючи свої споруди, передаючи власні почуття. У нього інтенсивніше розвиваються мова, пізнавальні процеси. Маніпулювання з піском сприяє розвитку фантазії, образного мислення, відпрацювання точності рухів. Метод сендплея (пісочної гри) надає необмежені можливості для організації інтегрованої діяльності дошкільнят. Отже, немає нічого простішого і доступнішого, зручнішого і різноманітнішого, природного, ніж пісочна гра. Використання пісочниці на практиці дає комплексний навчальний, терапевтичний і виховний ефекти. Психологи рекомендують, щоб колір пісочниці поєднував в собі фарби дерева, неба і води. Ці кольори заспокійливо впливають на людину. Поряд з пісочницею слід розмістити все необхідне для дослідів, експериментів та ігор: набір мініатюрних фігурок для обігрування, природні матеріали (вода, каміння, черепашки, шишки, жолуді, пір'я, насіння і т. д.)
Гра з піском - одна з форм природної діяльності дітей. Вона приносить задоволення дітям. Це незвичайна техніка, завдяки якій дитина будує власний світ в мініатюрі з піску і невеликих фігурок. При цьому дитина висловлює на піску те, що спонтанно виникає у неї у свідомості.
Створюючи свій світ на піску, дитина відчуває себе чарівником, вона не боїться щось міняти, ламати старе або будувати новое. В роботі з піском все просто: якщо зробив щось не так, проведи долонею по піску і почни спочатку. Пісочні ігри не тільки цікаві але і корисні. Гра з піском ефективна в роботі з дошкільнятами з затримкою психічного розвитку, для дітей з порушенням мовлення:
По-перше, розвивається дрібна моторика пальців рук при маніпуляціях з дрібними предметами, фігурами, піском.
По-друге, розвивається творчість, фантазія, коли дитина придумує цілий світ на піску.
По-третє, розвивається мова, тому що часто гра супроводжується коментарями, історіями, діалогами.
По-четверте, розвиваються комунікативні та соціальні навички, коли дитина грає не одна, а взаємодіє з партнерами по грі.
По-п'яте, розвивається емоційна сфера, тому що в грі знаходять втілення ситуації, що хвилюють дитину, розвиваються психічні процеси: сприйняття, увага, пам'ять, мислення.
Немає коментарів:
Дописати коментар