МОВЛЕННЄВА ГРА " БУВАЄ НЕ БУВАЄ"
✔️Ця гра сприяє розвитку логіки, уваги та пізнання світу малечі.Запропонуйте дитині підтвердити правильність висловлювань словами "буває" або "не буває".
🔹Влітку падає сніг.
🔹Людина вища за собаку.
🔹Горобець - це не птах.
🔹Кішка вміє літати.
🔹Взимку ростуть гриби.
🔹Риби літають у небі.
🔹Сонце світить вночі.
🔹Ведмідь вміє їздити на велосипеді.
🔹Молоко чорного кольору.
🔹На деревах ростуть цукерки.
🔹Хмари бувають рожевими.
🔹У морі плавають кораблі.
🔹Корови їдять траву.
🔹Лисиця дружить з курчатами.
🔹У зими є крила.
🔹Восени листя жовтіє.
🔹У акваріумі живуть кити.
🔹Мишка більша за слона.
🔹Дощ падає з хмар.
🔹У пісочниці можна знайти золото.
🔹У дерева є коріння.
🔹Бджоли вміють танцювати.
🔹Місяць світить вдень.
🔹У жирафа довга шия.
🔹Зірки ростуть на деревах.
🔹Птахи співають пісні.
🔹Рак ходить уперед.
ДИДАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ:
ГРА З ПРИЩЕПКАМИ "ЗНАЙДИ, ЧОГО НЕ ВИСТАЧАЄ СНІГОВИЧКУ"
Вчимо дітей називати дієслова через дидактичну гру "Хто, що робить?"
ВПРАВИ НА РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВОЇ СФЕРИ
Емоції відіграють важливу роль в житті дітей, допомагаючи сприймати дійсність і реагувати на неї. Почуття панують над усіма сторонами життя дитини, надаючи їм особливого забарвлення і виразність, тому емоції, які дитина відчуває, легко прочитуються на обличчі, в позі, жестах, у поведінці.
Сама по собі емоційна сфера якісно не розвивається: її необхідно розвивати, створюючи для цього певні умови. Розвиток емоційно-вольової сфери дозволить дитині в подальшому не тільки ефективно будувати відносини з оточуючими, а й більш грамотно висловлювати свої думки.
Гра «Мімічна гімнастика»
Дитині пропонується виконати ряд вправ для мімічних м`язів обличчя. Наморщити чоло, підняти брови (подив). Розслабитися. Залишити чоло гладким протягом однієї хвилини. Зсунути брови, нахмуритися (серджуся). Розслабити-ся. Повністю розслабити брови, закотити очі (а мені все одно – байдужість). Розширити очі, рот відкритий, руки стиснуті в кулаки, все тіло напружене ( страх, жах). Розслабитися. Розсла-бити повіки, чоло, щоки ( лінь, хочеться дрімати). Розширити ніздрі, зморщити ніс (огида, вдихаю неприємний запах). Роз-слабитися. Стиснути губи, примружити очі ( презирство). Розслабитися. Посміхнутися, підморгнути (весело, ось я який!).
Гра «Різнокольорова вода»
Дитині пропонується розфарбувати воду в різні кольори. Запитайте в дитини, як зробити «сердиту воду», «добру», «веселу». Можна розфарбовувати воду в найрізноманітніші настрої. Покажіть дитині, як можна за допомогою однієї і тієї ж фарби отримати різні відтінки і як при цьому зміниться «настрій» води. Наприклад, чорна вода була «сердитою», а сіра стала вже «задумливою».
Вправа «Вгадай емоцію»
На столі картинкою вниз викладаються схематичні зображення емоцій. Дитина бере будь-яку картинку не показуючи її . Завдання дитини – за схемою вгадати емоцію, настрій і зобразити її за допомогою міміки, пантоміміки, голосових інтонацій.
Інші глядачі повинні визначити, яку емоцію переживає, зображує дитина.
Вправа «На що схожа емоція»
Дитині пропонується повідати іншим про якусь емоцію: її можна намалювати, можна порівнювати з яким-небудь кольором, твариною, станом, можна показати її в рухах – усе залежить від фантазії і бажання дитини.
Вправа «Тигр на полюванні»
Дорослий – тигр. За ним стають тигренята. Тигр навчає дітей полювати. Тигренята повинні наслідувати рухи і не вискакувати попереду тигра, інакше отримають ляпанець. Тигр дуже повільно виставляє вперед одну ногу з п’яти на носок – витягає одну пазуристу лапу, потім виставляє другу ногу, другу лапу, підгинає голову, вигинає спину і повільно й обережно крадеться до здобичі. Зробивши 5-6 стрибків, він групується, притискує до грудей «лапу», голову, присідає, готуючись до вирішального стрибка, і різко стрибає, видаючи голосний клич: «Ха!». Тигренята роблять усе це з ним одночасно.
Гра «Музика та емоції»
Прослухавши музичний уривок, дитина описують настрій музики: весела – сумна, задоволена – сердита, смілива – боязлива, бадьора – втомлена, тепла – холодна.
Вправа «Чарівний обруч»
Дорослий пропонує дитині стати у центор обруча. Дорослий пояснює, що цей обруч чарівний і кожен,хто стане в нього перетворюється на веселого цуцика ( злу пантеру, сумного зайчика, здивовану кізочку).
Вправа «Продовж речення»
Дітям пропонується продовжити речення, у якому дається опис емоційного стану персонажів, зображених на предметних та сюжетних картинках. Після розглядання картинки пропонується гра «Я почну, а ти продовж речення».
1. «У цього зайчика свято. Він… (веселий). На його мордочці…(посмішка). Його очі…(сяють від радості). Вони схожі…(сяють від радості). Вони схожі…(на сонечко з проміннячками). Зайчик з радості плескає…(у долоні) і стрибає…(на одній лапці)».
2. «Цей ведмедик смутний. На його мордочці немає…(посмішки), очі…(сумні). Лапки…(лежать на колінах). Він смутно опустив…(плечі) і тихо сидить…(на стільці). Грати йому…(не хочеться)».
3. «Мальвіна дуже здивувалася. Її очі…(широко відкриті), руки…( притиснуті до щік, до грудей). Вона викрикнула від несподіванки…(«Ах!», «Ох!», «Оце так!») і навіть злегка…(присіла)»
4. «Цей гном сильно злякався. Його очі…(широко відкриті). Від страху він сильно…(тремтить). Руки…(притиснуті до грудей.
5. «Карабас дуже розсердився. Його очі…(дивляться зі злістю, зіщурені). Він» стиснув…(кулаки), тупотить…(ногами) і голосно кричить…(«Я вам покажу!»)».
Дидактична гра "Вгорі, внизу, праворуч, ліворуч"
Гра "Зашумлені"
картинки для дітей 3-5 років
"Зашумлені" картинки являють собою контури накладених один на одного предметів, геометричних фігур або тварин. Розвивають зорове сприйняття, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук.
Покажіть дитині картинку і попросіть:
- назвати всі предмети на ній;
- знайти певний предмет на картинці;
- перерахувати всі предмети, які є на малюнку;
- обвести який-небудь предмет пальцем або фломастером;
- розфарбувати якийсь предмет.
Немає коментарів:
Дописати коментар